منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
درباره

كشور ما جوان زياد دارد. براي اخلاق و رفتار صحيح جوانان چه بايد كرد؟ چگونه مي توان جوانان را از گنداب انحراف سياسي و اخلاقي حفظ كرد؟ كدام قالب مناسب اين كار است؟ من بسيج را مناسب مي دانم بسيج بهترين قالب براي اين منظور است بسيج يك ضرورت براي اين كشور است. دشمن منتظر خاكريز نرم است تا نفوذ كند، هوشيار باشيد. مقام معظم رهبري
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 118
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 124
بازدید ماه : 118
بازدید کل : 16701
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی

ابر برچسب ها
 
 
مراسم استقبال از دو شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس با حضور گسترده مردم و مسؤولان در فرودگاه زابل برگزار شد.
 
سیستان به بوی شهدای گمنام عطر آگین شد
سیستان به بوی شهدای گمنام عطر آگین شد
به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت عصر هامون مراسم استقبال از دو شهید گمنام 8 سال دوران دفاع مقدس، با حضور مسؤولان نظامی و انتظامی، اجرایی و فرهنگی سیستان و جمعی از اقشار گوناگون مردم به ویژه خانواده های شهدا در فرودگاه زابل برگزار شد.

پیکر پاک این دو شهید گمنام پس از استقبال رسمی، به شهرستان نیمروز منتقل شد و مراسم تشییع و خاکسپاری، جمعه همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در شهرستان نیمروز برگزار می شود.

حمزه دهقان ، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان، در این باره در جمع خبرنگاران، گفت:پيكر مطهر اين شهداي گمنام روز پنج‌شنبه از طريق پرواز تهران ـ زابل وارد استان شده و براي تدفين به شهرستان نيمروز منتقل مي‌شود.
وی، با بیان این که مراسم تشییع این دو شهید گمنام با حضور اقشار گوناگون مردم، روز جمعه، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و همراه با دعای ندبه در سپاه ناحیه شهرستان نیمروز، برگزار می شود، خاطرنشان کرد: اکنون پیکر پاک این دو شهید گمنام در مجتمع سردار لکزایی مستقر بوده و مراسم شب وداع با برگزاری دعای کمیل در این مجتمع برگزار می شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: یکی از شهدا 19 ساله و دیگری 30 ساله است که در منطقه عملیاتی جزیره مجنون تفحص شده اند که روز جمعه با حضور همه مردم شهیدپرور این شهرستان به خاک سپرده خواهند شد.

دهقان یادآور شد: نشست های هماهنگی برای برگزاری باشکوه مراسم تشییع و تدفین این 2 شهید گمنام با حضور گسترده مردم استان، مسؤولان دستگاه های اجرایی و فرهنگی برگزار و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وی در پایان از عموم مردم شهید پرور استان برای شرکت در آیین تشیع و تدفین این شهدای گمنام دعوت به عمل آورد.
انتهای پیام/9031
 

 



برچسب ها :

باسلام واحترام

پايگاه شهيد ابراهيمي بابرگزاري برنامه اردو حلقه هاي صالحين شهيدآسوده(دبيرستان)وهمچنين حلقه صالحين راهنمايي وشوراي پايگاه را كه به پيشنهاد فرمانده پايگاه بسيج شهيد ابراهيمي وموافقت فرمانده محترم ناحيه بسيج شهرستان هامون رسيده است در روز:پنج شنبه مورخ:23/5/93  ازساعت:17  لغايت:29/5/93  روز:چهارشنبه به مقصد مشهد مقدس برگزار نمايد.

انشاا... در قسمت بعد تصاويري از اردو حلقه هاي صالحين براي دوستان قرار مي دهيم.  




برچسب ها :
امورفرهنگي وسياسي پايگاه شهيد ابراهيمي

عکس‌نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای در جمع لشکر خوبان

 

سال ۱۳۶۷ و پس از عملیات مرصاد، زمزمه‌هایی در لشکر ۳۱ عاشورا به‌وجود آمد که احتمال دارد آقای خامنه‌ای، رئیس‌جمهور وقت به پادگان لشکر بیایند. پادگان لشکر ۳۱ عاشورا در ۱۵ کیلومتری دزفول قرار داشت؛ پادگانی که مهندسی ساخت آن را شهید مهدی باکری انجام داده بود. من داشتم به پادگان فرماندهی می‌رفتم که متوجه شدم مجموعه ماشین‌هایی وارد لشکر شدند. سرعت را کم کردم تا غبار جاده بخوابد و ماشین‌ها بتوانند از ما سبقت بگیرند. از آینه نگاه می‌کردم که متوجه شدم در ماشین اولی آقای خامنه‌ای نشسته‌اند. من راهنما زدم که بفرمایید جلو؛ آقا قبول نکردند و اشاره کردند که به مسیر خود ادامه بدهیم. بعد که به محل پادگان فرماندهی رسیدیم، خدمت آقا رفتیم و سلام و احوال‌پرسی کردیم.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/24160/C/13920716_0124160.jpg

به فرمانده‌ی گردان ما خبر دادند که امشب با توجه به حضور آقای خامنه‌ای، بچه‌های رده‌های بالای فرماندهی برای جلسه به حسینیه‌ی فرماندهی بیایند. من هم با دوربینم رفتم. وارد حسینیه که شدم، دیدم آقا نشسته‌اند و در کنار ایشان هم سرلشکر سلیمی حضور دارد. دو روز به تاسوعای حسینی مانده بود. شام را خوردیم و بعد از آن مراسم عزاداری شروع شد. بچه‌ها کنار آقا حلقه‌ی عزاداری تشکیل دادند و شروع به سینه‌زنی کردند. آقا هم سینه‌زنی می‌کردند که من از این لحظات چند عکس گرفتم.

پس از اتمام عزاداری آقا یک مقداری درباره‌ی سیره و تاریخ اهل بیت علیهم‌السلام صحبت کردند و گفتند که من از این عزاداری سیر نشدم. فرمودند: من می‌روم منطقه و اگر فرصت شد، روز تاسوعا برمی‌گردم. روز تاسوعا ایشان مجدداً به پادگان شهید باکری برگشتند.
http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/24156/C/13920715_0524156.jpg



برچسب ها :

وشنبه, 1393/05/20 - 13:08 توسط:خادم الشهدا2

بیانیه سازمان بسیج مساجد و محلات به مناسبت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات سال 93

سازمان بسیج مساجد و محلات به مناسبت روز جهانی مسجد و روز بسیج مساجد و محلات بیانیه ای به شرح ذیل منتشر نمود.
بسم الله الرحمن الرحیم
21آگوست 1969میلادی برابر با 30مرداد ماه ،روز به آتش کشیدن قبله اول مسلمین جهان به دست رژیم منحوس صهیونیستی است که به همت جمهوری اسلامی ایران ، به عنوان روز جهانی مسجد در تاریخ ثبت ومعرفی شدو فرصتی مهیا گردید تا علاوه بر ترسیم واقعی چهره خبیث و خونخوار صهیونسیم جهانی که این روزها اقدامات فجیع و وحشتناک در غزه و در صفحه تاریخ رقم می زند، توجه جهانیان خصوصا دنیای اسلام معطوف مساجد ، این پایگاه مقدس و وحدت بخش گردد .
براستی نگاهی گذرا و عمیق به تاریخ اسلام به ویژه دوران پر برکت نبی مکرم اسلام (ص) نقش برجسته و جایگاه با عظمت مسجد در اجتماع مسلمانان، در زمان تشکیل حکومت و جامعه اسلامی با محوریت مسجد النبی (ص) به دست مبارک رسول مکرم و پیامبر اعظم (ص) حائز اهمیت و ممتاز است که معمار کبیر انقلای اسلامی (ره) بیانات گوهر باری در خصوص اهمیت مسجد ایرادفرمودند :
« اسلام از زمان پیامبر(ص) حکومت تشکیل داده است، قوای نظامی و انتظامی داشته است در سیاست دخالت می کرده و مسجدالنبی مرکز سیاست اسلامی بوده و ثقل قدرت اسلامی»
مسجد سنگر مقدس ودژ مستحکم انقلاب اسلامی درتمام مراحل و مقاطع گوناگون این انقلاب بوده است . دربیداری اسلامی منطقه وبرای جلوگیری از این الگوی ارزشمند، طرح تخریب مساجد کشور های اسلامی در دستور کار دشمنان اسلام قرار گرفت، چرا که ابلهان زمانه نیز فهمیده اند از دل پاک و با صفای مسجد است که انسانهای پاک وشهاد طلب می روید و با حضور گرم میلیون ها انسان مومن و فداکار ، اسلام ناب واقعی شکل خواهد گرفت و کاخ های ظلم و کفر ، یکی پس از دیگری فرو خواهد ریخت و رژیم جعلی کودک کش صهیونیستی برای همیشه نیست و نابود خواهدگشت.
از دل مسجد، شجره طیبه بسیج رویید که امام خامنه ای(مدظله العالی) در این خصوص می فرماید: « حضور جوانان و روحیه های بسیجی باید محیط مسجد را زنده و پرنشاط و آینده پو و لبریز از امید سازد.»
بحمدالله امروز نیز با استفاده از روشهای بدیع، خصوصا در حوزه تربیتی و آموزشی، و با تشکیل حلقه های تربیتی صالحین در مساجد با کمک و هدایت ائمه جماعت،سرگروه ها و مربیان گام های موثری جهت رشد و ارتقاء معنوی بسیجیان و نزدیک شدن مساجد به طراز اسلامی برداشته شده است.
سازمان بسیج مساجد محلات به نمایندگی از میلیونها بسیجی مخلص عضوءخود در پایگاه های مقاومت بسیج ، ضمن گرامیداشت روز جهانی مسجد وروز بسیج مساجد و محلات و آرزوی شکوه وعظمت بیش از پیش برای مساجد اسلام در سراسر جهان خصوصا ایران اسلامی، از همه مسئولین و دست اندرکاران مصرانه می خواهد که برای ارتقای کمی و کیفی وضعیت مساجد در ام القرای اسلام و تحقق مسجد طراز انقلاب اسلامی بر اساس رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای (مدظله العالی) از هیچ تلاش و کوشش دریغ نورزند.
( سازمان بسیج مساجد و محلات مردادماه1393)




برچسب ها :

چرا فلسطین مسأله اصلی دنیای اسلام است؟

 

مسأله فلسطین از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همیشه از مسائل راهبردی نظام جمهوری اسلامی بوده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مسأله اول امت اسلامی را مسأله فلسطین می‌دانند. در ادامه بخشی از دلایل اصلی بودن مسأله فلسطین از نگاه رهبر انقلاب اسلامی آورده شده است:
 
 

* مسأله غزه قضیه اول دنیای انسانیت است
امروز قضیه‌ى اول جهان اسلام قضیه‌ى غزه است؛ شاید بشود گفت قضیه‌ى اول دنیاى انسانیت، قضیه‌ى غزه است. سگ هارى و گرگ درنده‌اى به انسانهاى مظلوم حمله کرده است؛ چه کسى مظلوم‌تر از کودکان معصومى که در این حملات جان خود را مظلومانه از دست دادند؟ چه کسى مظلوم‌تر از مادرانى که فرزندان خودشان را در آغوش خودشان گرفتند و به چشم خود مرگ و پرپر زدن آنها را مشاهده کردند؟ رژیمِ غاصبِ صهیونیستِ کافر، دست به چنین جنایاتى زده است امروز در مقابل چشم بشریت و انسانیت؛ بشریت باید عکس‌العمل نشان بدهد. ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
 

* ۸ دلیل برای اصلی بودن مسأله فلسطین در دنیای اسلام
فلسطین، مسئله‌ی اول در میان همه‌ی موضوعات مشترک کشورهای اسلامی است. مشخصات منحصر به فردی در این مسئله وجود دارد:
 اول این که یک کشور مسلمان از ملت آن، غصب و به بیگانگانی که از کشورهای گوناگون گردآوری شده و جامعه‌ای جعلی و موزائیکی تشکیل داده‌اند، سپرده شده است.
 دوم این که این حادثه‌ی بی‌سابقه در تاریخ، با کشتار و جنایت و ظلم و اهانت مستمر انجام گرفته است.
 سوم آن که قبله‌ی اول مسلمانان و بسیاری از مراکز محترم دینی که در این کشور قرار دارد، به تخریب و توهین و زوال تهدید شده است.
 

 چهارم آن که این دولت و جامعه‌ی جعلی در حساسترین نقطه‌ی جهان اسلام، از آغاز تاکنون، نقش یک پایگاه نظامی و امنیتی و سیاسی را برای دولتهای استکباری بازی کرده و محور غرب استعماری که به علل گوناگون، دشمن اتحاد و اعتلاء و پیشرفت کشورهای اسلامی است، از آن همواره چون خنجری در پهلوی امت اسلامی استفاده کرده است.
 پنجم آن که صهیونیسم که خطر اخلاقی و سیاسی و اقتصادی بزرگی برای جامعه‌ی بشری است، این جای پا را وسیله‌ای و نقطه‌ی اتکائی برای گسترش نفوذ و سلطه‌ی خود در جهان قرار داده است.
 نکات دیگری را هم میتوان بر اینها افزود: هزینه‌ی مالی و انسانیِ سنگینی که کشورهای اسلامی تاکنون پرداخته‌اند. اشتغال ذهنی دولتها و ملتهای مسلمان. رنج میلیونها آواره‌ی فلسطینی، که بسیاری از آنان پس از شش دهه هنوز در اردوگاه‌ها زندگی میکنند. انقطاع تاریخ یک کانون مهمِ تمدنی در جهان اسلام و الی غیر ذلک. ۱۳۹۰/۰۷/۰۹
 

* اتفاق نظر همه مذاهب اسلامی و جریانات ملی بر ایستادگی مقابل رژیم صهیونیستی
از ۶۰ سال پیش تاکنون داغى‌‌بزرگتر از غصب کشور فلسطین بر دل امت اسلامى نهاده نشده است. فاجعه‌‌ى فلسطین از روز اوّل تاکنون، ترکیبى از کشتار و ترور و ویرانگرى و غصب و تعرض به مقدسات اسلامى بوده است. وجوب ایستادگى و مبارزه در برابر این دشمن حربى و غاصب، مورد اتفاق همه‌‌ى مذاهب اسلامى و محلّ اجماع همه‌‌ى جریانات صادق و سالمِ ملّى بوده است. هر جریانى در کشورهاى اسلامى که این وظیفه‌‌ى دینى و ملى را به ملاحظه‌‌ى خواست تحکّم‌‌آمیز آمریکا یا به بهانه‌‌ى توجیه‌‌هاى غیرمنطقى، به دست فراموشى بسپارد، نباید انتظار داشته باشد که به چشم وفادارى به اسلام یا صداقت در ادعاى میهن‌‌دوستى به او نگریسته شود. این یک محک است. هر کس شعار آزادى قدس شریف و نجات ملت فلسطین و سرزمین فلسطین را نپذیرد یا به حاشیه ببرد و به جبهه‌‌ى مقاومت پشت کند، متهم است. امت اسلامى باید در همه جا و همه وقت، این معیار و شاخصِ نمایان و اساسى را در مدنظر داشته باشد. ۱۳۹۲/۰۲/۰۹

* مقابله با اسرائیل جزو مصالح همه کشورهای آزاد است
نجات فلسطین و محو دولت غاصب صهیونیستی، مسأله‌ای است که با مصالح ملتهای این منطقه - از جمله با مصالح کشور عزیز ما ایران - سرو کار دارد. کسانی که از روز اوّلِ انقلاب، یکی از برنامه‌ها را مقابله و معارضه با نفوذ و اقتدار صهیونیستها قرار دادند، با محاسبه این کار را کردند. این برنامه، طبق مصالح کشور و مصالح عمومی جمهوری اسلامی و مردم ایران انتخاب شده است. در کشورهای دیگر نیز همین‌طور است. همه روشنفکران کشورهای اسلامی، همه سیاستمداران آزاداندیش، همه آنهایی که دستشان در حنای استکبارىِ امریکا رنگ نگرفته است، معتقدند که باید با اسرائیل مقابله کرد؛ یعنی این را جزو مصالح کشورشان میدانند.
برای آن دولت غاصبِ دروغىِ جعلی، مسأله فلسطین، یک مسأله داخلی نیست؛ یک مسأله‌ی اساسىِ بین‌المللی است. آنچه که اهمیت دارد، این است که نسل جدید فلسطینی حقیقت را دریافته است. کدام حقیقت را؟ این حقیقت را که اگر بخواهد بر این زبونی و خواری و تحقیر و فشاری که بر او تحمیل میشود، فائق آید، راهش مبارزه و مقابله است؛ راهش رفتن پشت میز مذاکره نیست، که مذاکره کننده‌گان هم چیزی گیرشان نیامد. ۱۳۷۹/۰۹/۲۵
 

* امام خمینی دفاع از مردم مظلوم فلسطین را مسئله اصلی می‌دانست
 
امام هیچ وقت به خاطر ملاحظه‌ی زورگویان عالم، از دفاع از مظلومین عالم دست نکشید. امام در طول زمان از مسئله‌ی فلسطین به عنوان یک مسئله‌ی اصلی یاد کرد. امام صریحا در وصیتنامه و بیانات خود به ندای یا للمسلمین ملتهای مظلوم اهمیت میدهد؛ دفاع صریح از حقوق مظلومین، دفاع صریح از حقوق ملت فلسطین و هر ملت مظلوم دیگر. این روش امام است؛ این خط امام است؛ این شیوه‌ی امام و این توصیه و وصیت امام است. خوشبختانه این روش را ملت ایران و مسئولین کشور دنبال کردند و سی سال است که در هر میدانی که شما ملت ایران با استکبار آمریکا مواجه شدید، شما پیروز شدید و دشمن شما مغلوب و دچار باخت شد. ۱۳۸۷/۰۳/۱۴

 

 
 
 



برچسب ها :

عید فطر فرصتی برای ترویج فرهنگ مسجد رمضان محور

پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجدومحلات به نقل از شبستان ، حجت الاسلام «کرمانی»، امام جماعت مسجد جامع شهرک امید با اشاره به دستاوردهای روحی و معنوی ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: فضای خاص ماه مبارک همچنین ارتباطی که بنده در این ماه با پروردگار خود برقرار می کند می تواند پشتوانه عبادی محکمی در طول سال محسوب شود.

وی ادامه داد: چنین حالات معنوی قبل از هرچیز باید مورد توجه روزه دار باشد، البته نمی توان چنین انتظاری داشت که این چنین دستاوردی تام و تمام در کل سال وجود داشته باشد اما طبیعتا ظرفیت ماه مبارک به گونه ای است که ناخودآگاه تغییرات محسوسی را در فرد ایجاد می کند پس باید نسبت به حفظ این ماهیت عبادی قبل از هرچیز شخص روزه دار دغدغه مند باشد.

امام جماعت مسجد جامع شهرک امید تصریح کرد: در راستای نیل به هدف یاد شده باید چند رویکرد مدنظر قرار گیرد، باید فضایی که در ماه مبارک رمضان حاصل می شود از سوی رسانه های گروهی به ویژه صدا و سیما مورد توجه قرار گیرد چراکه طی این ماه برنامه های رادیو و تلویزیون منطبق با فضای این ماه است، برای مثال پخش تلاوت های جمعی از شبکه های مختلف صدا وسیما به صورت یک روال در طول سی روز ماه رمضان مورد توجه است، به نظر می رسد ادامه و همچنین استمرار این چنین رویکردی در سطح رسانه ملی می تواند حال و هوای رمضان را در ماه های آتی سال حفظ کند.

وی افزود: در فضای اجتماع نیز مساجد مسئولیت سنگینی دارند، در واقع با توجه به اینکه طی ماه مبارک مساجد محور برنامه های عبادی روزه داران محسوب شده و عموما حضور در مساجد دراین ماه افزایش می یابد بنابراین متولیان مسجد باید برخی برنامه هایی که در طول ماه رمضان در مساجد جاری بود در روالی مشخص ادامه دهند که از جمله آنها برپایی جلسات مستمر پرسش و پاسخ دینی به ویژه با حضور جوانان محل است.

حجت الاسلام کرمانی گفت: به نظر من روز عید فطر زمان بسیارمناسبی برای زنده نگاه داشتن ماه رمضان تا سال آینده است، روز عید فطر مردم با حضور چشمگیر خود نماز را اقامه می کنند و بسیاری از افراد که شاید در طول سال یکبار هم به مسجد نیایند برای اقامه نماز عید به سوی مساجد روانه می شوند بنابراین وظیفه ائمه جماعات است که درطول خطبه های نماز عید به ویژگی های ماه رمضان اشاره کرده و خودسازی ایجاد شده در این ماه را به مثابه فرصتی برای خودسازی مستمر با پشتوانه و ماهیت دینی در طول سال مورد توجه قرار دهند و مردم حاضر را در راستای حفظ حالات و فضای معنوی این ماه سفارش کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر مساجد کشور برنامه «تلاوت نور» را در ایام سال در دستور کاری خود قرار داده اند گفت: با توجه به اینکه چندسالی است که بحث کرسی تلاوت در مساجد راه افتاده است به نظر می رسد حضور قاریان ممتاز و بین المللی در مساجد می تواند اقدامی برای حفظ حال و هوای رمضان در مساجد باشد ضمن اینکه مردم همواره شنیدن آیات قرآن با صوت زیبا را ارج می نهند.

حجت الاسلام کرمانی همچنین با اشاره به احیا و افزایش کارکرد مساجد، اظهار کرد: اساسا با توجه به رویکرد صدر اسلام نسبت به مساجد و جایگاه ویژه ای که در دین مبین اسلام برای مساجد تعریف شده است، مسجد باید محورامورات امت اسلام ق رار گیرد بنابراین احیا و افزایش کارکردهای مساجد در گرو تعریف وظایفی است که در گذشته به عهده مساجد بود.

وی گفت: محوریت مسجد در سطح شهر در گذشته ای نه چندان دور سبب می شد تا مسجد مرکز مراجعات مردم باشد و مسایل اجتماعی در مکان مقدس مسجد رفع شود هرچند که امروز با توجه به پیچیدگی ها و مسایل اجتماعی به نظر می رسد برای احیای این مساله باید مساجد در حوزه های مختلفی فعال باشند و مراکز مشاوره را فعال کنند و در حوزه هایی چون امور تربیتی، اخلاقی و قضایی قابلیت ارایه مشاوره داشته باشند.

امام جماعت مسجد جامع شهرک امید گفت: موارد یاد شده در واقع بخشی از ویژگی های مسجد طراز است، در تعریف مسجد طراز می توان چنین عنوان کرد که چنین مسجدی در همه جوانب زندگی اجتماعی مردم حضور دارد و به گونه ای عمل می کند که مردم چنین مسجدی را پایگاه خود قرار می دهند.

وی در پایان گفت: برنامه های مسجد باید به گونه ای باشد که برای همه اقشار جامعه ب فعالیت های تعریف شده ای را ارایه دهد چراکه در این صورت است که مسجد در همه جوانب زندگی مردم حضور می یابد ضمن اینکه چنین مسجدی مورد تایید روایات اسلامی است.




برچسب ها :

 

 

شهید محمد علی علوی

 

شهید محمد علی علوی در سال 1342 درروستای کرمی از توابع شهرستان زابل در خانواده ایی کشاورز و مذهبی دیده به جهان گشود.تحصیلات دوره ابتدایی و راهنمایی را در زادگاهش به پایان رساند.سپس به استخدام ارتش جمهوری اسلامی در آمد و از همین طریق به جبهه های جنگ اعزام شد.وی مدت سه سال در جبهه حظور داشت و سرانجام در سال 1365 هنگام مراجعت از جبهه بر اثر سانحه سقوط هواپیمای سی-130 ارتش جمهوری اسلامی در حوالی زاهدان به فیض شهادت نایل آمد.

شهید علوی جوانی مومن و فداکار,خوش برخورد,عاشق اسلام و انقلاب  و امام بود.او ضمن تقید کامل به فرایض,مشوق دیگران نیز بود.

 

 

 

  به پاره پاره گلبرگ لاله ها سوگند    به تکه تکه بدنهای آشنا سوگند

 به گونه های پر از شبنم و ستاره قسم    به عاشقان خداجوی بی ریا سوگند

 




برچسب ها :

نام: ابراهیم
نام خانوادگی: شهرکی
نام پدر: محمد
تاریخ تولد:1343
تاریخ شهادت:7/6/1365
محل تولد:روستاي اسماعيل قنبر

 محل شهادت:گیلان غرب
محل دفن: گلزار شهدای بهشت مصطفی زابل

 

 




برچسب ها :
 

دولت ايران بودجه مسلح‌سازي كرانه باختري را تخصيص دهد

پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجدومحلات ، سردار محمدرضا نقدی ظهر جمعه در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس در بجنورد با اشاره به جنایت‌های اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در نوار غزه و به شهادت رسیدن و زخمی شدن هزاران نفر از زنان و کودکان بی گناه فلسطینی، ضمن محکوم کردن این جنایت ها، افزود: ریخته شدن خون مردم مظلوم فلسطین سبب رسوا شدن ماهیت جوامع به اصطلاح حقوق بشری و کشورهای مدعی حمایت از مردم جهان می شود.

به گفته وی این خون‌ها علاوه بر این که کشورهای مستکبر غربی را رسوا می کند، سران دولت های عربی و مرتجع منطقه را نیز رسوا كرده است.

سردار نقدی اضافه کرد: آن فردی که خود را خادم حرمین شریفین می داند باید بداند که خون ملت مظلوم فلسطین او را رسوا می‌کند چرا که در برابر جنایت های اسراییل غاصب و قتل عام کودکان بی گناه فلسطینی نه تنها برای مقابله با آنها اقدامی نكرده بلکه از مرحله سکوت کردن نیز گذشته و به حمایت از رژیم اسراییل پرداخته است.

وی اظهار داشت: ریخته شدن خون مردم بی گناه فلسطین در اثر جنایت های اسراییل، منافقان و گروه های تروریستی تکفیری مدعی حمایت از مسلمانان را نیز رسوا می‌کند چرا که این گروه ها راهپیمایی روز قدس و دفاع از ملت مظلوم فلسطین را حرام اعلام کرده و آنها را به سکوت و خویشتن داری دعوت می کنند.

سردار نقدی تصریح کرد: شهادت کودکان فلسطینی نشان داد که این گروه های مدعی حمایت از مسلمانان نه تنها یک اعتقاد دینی و سیاسی ندارند بلکه بازیچه دست آمریکا و اسراییل در منطقه برای تفرقه افکنی در بین مسلمانان هستند.

به گفته وی راه چاره در برابر این جنایت ها افزایش بیداری ملت های مسلمان است چرا که هر چقدر بیداری اسلامی در منطقه افزایش یابد این خون ها کمتر ریخته می شود.

سردار نقدی اضافه کرد: امروز صهیونیست ها با استفاده از رسانه ها و جادوی رسانه ای سه محور مخدوش کردن حق و باطل، مفسده انگیزی و تفرقه افکندن بین امت اسلام را دنبال می کنند.

وی تصریح کرد: امروز امت اسلام قربانی جریان صهیونیسم رسانه ای است و این رسانه ها شبانه روز در پی برافروختن آتش تفرقه و اختلاف در بین ملت های مسلمان و پیروان مذاهب مختلف اسلامی هستند.

به گفته سردار نقدی آن چه که باعث شده تا 1.5 میلیارد مسلمان نتوانند از پس چند میلیون صهیونیست کافر بربیایند همین تفرقه انگیزی است.

وی اضافه کرد: اما با این وجود مقاومت ملت مظلوم فلسطین در برابر هجمه اسراییل افسانه شکست ناپذیری این رژیم منحوس را خدشه دار کرده و آنها را رسوا کرد چرا که ارتشی که در تبلیغات چهارمین ارتش مجهز و بزرگ دنیا معرفی می شود در برابر سلاح های اندکی که در اختیار مقاومان فلسطینی است؛ زمین گیر شده است.

سردار نقدی تصریح کرد: مقاومت مردم فلسطین در برابر اسراییل حجت را بر امت اسلام تمام کرده و اگر ارتش و ملت مصر و اردن آماده حضور در جبهه های نبرد مستقیم علیه اسراییل نیستند امروز جبهه شرقی اسلام با بیش از 40 میلیون رزمنده آماده است تا با اعزام به سرزمین های اشغالی علیه اسراییل بجنگد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به این که دیگر ملت ها راهپیمایی، تظاهرات، صدور بیانیه و ارسال کمک های مالی را حداقل اقدامات برای حمایت از فلسطین می دانند، اظهار کرد: جوانان جبهه شرقی اسلام آماده اند با عبور از این مرحله برای آزادسازی قدس به فلسطین اعزام شوند.

به گفته وی فجایع این روزهای فلسطین مسأله ای است که پاسخ آن از راهپیمایی و تظاهرات و بیانیه گذشته و باید فکری برای آن کرد، باید راهی به مرزهای فلسطین پیدا کرد و این کار را به اذن پروردگار انجام خواهیم داد.

سردار نقدی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین بر پیگیری دیپلماتیک اجرای طرح مقام معظم رهبری برای برگزاری رفراندوم در فلسطین در بین تمامی ساکنان آن منطقه از سوی دولت و دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کرد.

وی همچنین از دولت خواست تا برای مسلح کردن جوانان فلسطینی ساکن در کرانه باختری لایحه ای برای تخصیص بودجه به مجلس شورای اسلامی بفرستد تا ایران به صورت رسمی برای تسلیح ساکنان فلسطینی کرانه باختری اقدام کند.

سردار نقدی از جوانان اردنی نیز خواست تا مسیر را برای رساندن سلاح به مجاهدان کرانه باختری توسعه دهند هر چند که شاید سران حکومت آنها موافق این اقدام نباشند.




برچسب ها :

بسم الله الرحمن الرحيم

 در تاريخ3/5/ 1393باحضور باشكوه بسيجيان وحلقه صالحين شهيدآسوده (دبيرستان )،پايگاه شهيد ابراهيمي در راهپيمايي

روز قدس كه در شهر علي اكبر برگزار شدشركت كردندو اعلام كردند كه تاآخرين قطره خون خود ازاسلام و ولايت فقيه دفاع

خواهيم كرد. در اين راهپيمايي باشكوه فرمانده ناحيه شهرستان هامون وهمچنين فرماندار شهرستان هامون حضور داشتند




برچسب ها :
پنجشنبه, 1393/05/02 - 10:23 توسط خادم الشهدا2
 
 
 

از بین رفتن رژیم صهیونیستی به معنی قتل‌عام مردم یهودی نیست/ کرانه باختری باید مثل غزه مسلح شود/ جوان‌ها سنت‌های غلطی را که مانع ازدواج است نقض کنند

پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجدومحلات به نقل ازگزارش خبرگزاری دانشجو ، در بیست و پنجمین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از دانشجویان دانشگاههای سراسر کشور و نمایندگان تشکلهای دانشجویی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
اهم فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار به شرح ذیل است:
- تنها علاجی که تا قبل از نابودی رژیم صهیونیستی وجود دارد، مقاومت قاطع و مسلحانه است/ کسانی که علاقه‌مند به سرنوشت ملت فلسطین‌اند باید کرانه باختری را مثل غزه مسلح کنند.
- از بین رفتن رژیم صهیونیستی به معنی قتل‌عام مردم یهودی آن منطقه نیست. باید رژیم حاکم را رفراندوم و انتخاب مردم معلوم کند، منطق دنیا هم این را می‌فهمد. راهکار از بین رفتن رژیم صهیونیستی این است.
- بیم از این دارم که نگاه بی‌تفاوت نسبت به مسئله‌ی ازدواج در آینده تبعات سختی برای کشور ایجاد کند. این وعده‌ی الهی است که تشکیل خانواده موجب سختی در معیشت نمی‌شود/ جوان‌ها باید سنت‌های غلطی راکه مانع ازدواج است نقض کنند.
- حمایت آمریکا و انگلیس خبیث از جنایات درغزه، نشان می‌دهد که منطق لیبرال‌دموکراسی از کمترین ارزش اخلاقی برخوردار نیست/ درتحلیل‌هایمان بدانیم با چه کسی روبه‌رو هستیم. آمریکا را بشناسید؛ آمریکا این است.

 




برچسب ها :

 

رهبر انقلاب: تنها علاجی که تا قبل از نابودی رژیم صهیونیستی وجود دارد، مقاومت قاطع و مسلحانه است. از بین رفتن رژیم صهیونیستی به معنی قتل‌عام مردم یهودی آن منطقه نیست. باید رژیم حاکم را رفراندوم و انتخاب مردم معلوم کند، منطق دنیا هم این را می‌فهمد. راهکار از بین رفتن رژیم صهیونیستی این است. ۹۳/۰۵/۰۱




برچسب ها :

 


 

 

مقاومت کن، غزه/در شهر صدای آتش و آوار است
برخیز، کدام خفته ای بیدار است/ای خواب دلان ساحل آرامش!

به چشم بی رمق غزه خواب را بستند/چنان که بر لب بی تاب آب را بستند
چه رفته بر سر وجدان روزگار، که باز/نخوانده قصه حق را، کتاب را بستند

از خاک خودت محافظت کن، غزه!/از این همه گل مراقبت کن، غزه!
تا لحظه زیبای شکفتن در خون/با جان و تنت مقاومت کن، غزه!

به غزه رو کن و بنگر شکوه ایمان را/به غزه رو کن و بنگر نبرد شیران را
به غزه رو کن و بنگر جنایت صهیون/که از شمار بود فتنه هایشان بیرون

ای کاش دوباره عشق آغاز شود/تا بار دگر غزه سرافراز شود
صدها غزل نگفته دارند، اگر/یک روز دهان سنگ ها باز شود

به غزه رو کن و بنگر سکوت خفت بار/از این شیوخ عرب، بردگان استکبار
به غزه رو کن و بنگر حمایت مردم/به رغم ذلت حکامشان، از این مردم

ای قدس ای شهر خدا آزاد می خواهم تو را/معراج گاه مصطفی آزاد می خواهم تو را
ای قبله گاه اولین بهر رسول آخرین/از سلطه صهیونیان آزاد می خواهم تو را

در شهر صدای آتش و آوار است/برخیز، کدام خفته ای بیدار است
ای خواب دلان ساحل آرامش!/یک شهر شکسته آن ور دیوار است

به غزه رو کن و بنما دعا که ای یزدان/نمای یاریشان در نبرد، در میدان
ببین تو بر لبشان لا اله الا الله/نمای یاریشان ای خدا به نصرالله

در روز قدس باید فریاد مرگ با آمریکا، اسرائیل و ارتجاع فضای سراسر کشورهای اسلامی را پر کند.

 

 

 

 

 




برچسب ها :




برچسب ها :

 

 
ویژه روز قدس؛
8 طرح گرافیکی با مضمون غزه در خون+جملاتی از حضرت آقا
چاپ و نصب این تصاویر در مسجد، بسیج یا حسینه و حتی کوچه و خیابان محل، تلاش ناچیزی است در راه کمک به آرمانی بزرگ. امید که غفلت زدگان بیدار شوند...
 

امور فرهنگی پايگاه شهيد ابراهيمي ؛ امروز بار دیگر سگان نجس صهیونیست با جنایات خود مسلمین جهان را داغدار کرده‌اند. هرچند عده ای هنوز در خواب غفلت به سر می‌برند. طرح های پیش رو ترکیب برخی تصاویر این جنایات با جملاتی از حضرت امام خامنه‌ای در مورد غزه و فلسطین است. چاپ و نصب این تصاویر در مسجد، بسیج یا حسینه و حتی کوچه و خیابان محل، تلاش ناچیزی است در راه کمک به آرمانی بزرگ. امید که غفلت زدگان بیدار شوند...



جهت دریافت طرح های ویژه "غزه در خون" بر روی تصویر زیر کلیک نمایید.


 
 
 
 
  
 
 
 



برچسب ها :

سه شنبه, 1393/04/31 - 19:47توسط خادم الشهدا2

مراسم تودیع و معارفه مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات در دفتر مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات برگزار گردید.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجدومحلات ، در این مراسم که پیش از ظهر امروز در دفتر مسئول سازمان بسیج مساجد و محلات برگزار گردید،ابتدا سردار فرجیان زاده درخصوص ویژگیهای ماه مبارک رمضانی مطالبی رابیان کرده و در تودیع رئیس سازمان بسیج مساجد و محلات گفتند:«با توجه به شناختی که از سردار مهدیانفر دارم، ایشان جزء افراد متدین و با مدیریت بالاست که در هر جای سپاه مسئولیت داشته است، هوشمندانه، مبتکرانه و با فکر حضور داشته است و انشاء الله فعالیت های ارزشمند ایشان ذخیره ای برای آخرتشان باشد.» در ادامه با معرفی سردار بهشتی، از ایشان به عنوان یک سردار بسیجی با سوابق درخشان در رده های مختلف بسیج نام بردند و عنوان کردند:«در سوابق ایشان 84 ماه سابقه فرمانده حوزه و ناحیه به چشم می خورد.»
پس از اتمام صحبتهای معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج، سردار مهدیانفر در جملاتی کوتاه حضور در بسیج مساجد و محلات را، افتخاری بزرگ برای خود دانسته و گفت:« پادویی در بسیج همواره جزء افتخارات بنده در زندگی ام بوده است.»
سردار بهشتی نیز در بیانی کوتاه گفت:«بودن در اردوگاه بسیج که متعلق به ولایت و با فرهنگ علوی و فاطمی است، را برای خود افتخار دانسته و امیدوارم که از سفره معنوی بسیج برای خود توشه ای بردارم چرا که جایگاه هرکس، در انجام تکلیف او است.»




برچسب ها :