منوی اصلی
وصیت شهدا
وصیت شهدا
لينک دوستان
پيوندهاي روزانه
نويسندگان
درباره

كشور ما جوان زياد دارد. براي اخلاق و رفتار صحيح جوانان چه بايد كرد؟ چگونه مي توان جوانان را از گنداب انحراف سياسي و اخلاقي حفظ كرد؟ كدام قالب مناسب اين كار است؟ من بسيج را مناسب مي دانم بسيج بهترين قالب براي اين منظور است بسيج يك ضرورت براي اين كشور است. دشمن منتظر خاكريز نرم است تا نفوذ كند، هوشيار باشيد. مقام معظم رهبري
جستجو
مطالب پيشين
آرشيو مطالب
لوگوی دوستان
ابزار و قالب وبلاگ
کاربردی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 157
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 163
بازدید ماه : 157
بازدید کل : 16740
تعداد مطالب : 77
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی

ابر برچسب ها

 

کبوتر و دو پلاک و دو ساک خالی تو
دلم دوباره گرفته ز بیخیالی تو
تو التماس نگاه کدام پنجره‌ای ؟
که نقش بسته نگاهم به طرح قالی تو

.
.
عشق یعنی یک استخوان و یک پلاک
سالهای سال ، تنهای تنها زیر خاک
.
.
چشم پاک دختری از جمله ای تر مانده است
چشم های پاکش اما خیره بر در مانده است
روی دیوار اتاق کوچک تنهایی اش
عکس بابایش کنار شعر مادر مانده است
.
.
خوشا آنان که جانان می شناسند
طریق عشق و ایمان می شناسند
بسی گفتیم و گفتند از شهیدان
شهیدان را شهیدان می شناسند
.
.
پندار ما این است که ما مانده ایم و شهدا رفته اند
اما حقیقت آن است که زمان ما را با خود برده است و شهدا مانده اند
( شهید آوینی )

 

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه كنيد.




برچسب ها :

 

بسم الله الرحمن الرحيم

در اين قسمت تصاويري از كلاس حفظ وقرائت قرآن كريم براي شما قرار داديم

توضيحات بيشتر:پايگاه شهيد ابراهيمي در نظر دارد با برگزاري كلاسهاي حفظ وقرائت قرآن در بين نوجوان(از اول ابتدائي تاششم ابتدائي)كه با حضورمربي قرآن دانشجو يدالله رهدار كه يكي از قارئيان روستا مايعني روستاي اسماعيل قنبرمي باشد. بابرگزاري اين كلاسها كه در هفته اي دو جلسه  مي باشد.نوجوانان با حضور در مسجد وبرگزاري نماز جماعت شور وشوق بيشتري به مسجد پيدا مي كنند.

 

 

 

 




برچسب ها :
 

آیا دغدغه فرهنگی رهبر تحقق یافته است؟
 
 

 

 


 

مقام معظم رهبری یکی از معضلات بزرگ کشورمان را فقر فرهنگی در همه زمینه ها ، دانسته است و از تمامی مردم و به ویژه دولت خواسته است تا امسال به این مسئله توجه بیشتر داشته باشند و در این راستا بیشترین فعالیت را داشته باشند.

 

 

به گزارش بسیج پرس، به نقل از وبسایت مقتدر مظلوم، مقام معظم رهبری یکی از معضلات بزرگ کشورمان را فقر فرهنگی در همه زمینه ها ، دانسته است و از تمامی مردم و به ویژه دولت خواسته است تا امسال به این مسئله توجه بیشتر داشته باشند و در این راستا بیشترین فعالیت را داشته باشند.

نمی دانم دلیلش چه می تواند باشد چرا که فعالیت های صورت گرفته از اول سال [عذر میخواهم از اول تشکیل دولت] در راستای فرهنگ را می توان یکی از جنجالی ترین خبرهای روز خبرگزاری ها و پایگاه های خبری به شمار آورد که میخواهیم چندی از آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

 می خواهم ابتدا از وزارت فرهنگ و ارشاد که از عنوانش پیداست ، تمام فعالیت های فرهنگی کشور را سازماندهی می کند شروع کنم که در آغاز فعالیت خود ، وزیر محترم این وزارتخانه «علی جنتی» در مراسمی اظهار داشتند که «امیدوارند ، بتوانند راه خاتمی را ادامه دهند» و از صحبت های این شخص می توان فعالیت های بعدی وزارتخانه را همچون : «رفع فیلتر فیس بوک ، آزاد و برگزار شدن کنسرت های زنان در ایران» حدس زد.

از فعالیت های دیگر این وزارت می توان بازبینی فیلم هایی را نام برد که در دولت قبل مجوز اکران عمومی برای آنها صادر نشده بود ؛ که نمی دانم بر این امر تا چه حد واقف هستید ، چرا که تمامی گروه ها ، فارق از سیاست های متمایز ، بر این امر اتقاق نظر داشتند و به این وزارتخانه انتقاد های جدی و شدیدی کردند.

از دیگر فعالیت های پرحاشیه پلمپ «یا لثارات» و دیگر نشریه هایی که در بین جوامع ، بیشترین مخاطبان را با سلایق مختلف جذب کرده بودند ، بوده است که دامنگیر نشریات دیگری مانند «وطن امروز» ، «9 دی» و ... شده است.

اگر بخواهیم فعالیت های دیگر این وزارتخانه را مورد بررسی قرار دهیم ، از حوصله خارج شده و نیاز به یک انتشارات برای غنی سازی آن در مجموعه ای با نام « فعالیت های ارشاد آمریکایی » داریم.

حال میخواهم به سخنی جالب از رئیس جمهور محترم اشاره کنم که در عین خود کم نظیر [ عذر میخواهم ] ، بی نظیر بوده است.

رئیس شاخص جمهوری ، دکتر حسن روحانی ؛ در مراسمی تحت دیدار با هنرمندان اظهار داشتند : «هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم».

که این سخن شیوای رئیس جمهور مورد انتقاد جدی اساتید ، اهالی رسانه و ... شد که یکی از آنها را می توان واکنش شدید استاد «رحیم پور ارغدی» اشاره کرد.

حال میخواهم توجه شما را به تمام فعالیت های صورت گرفته در حوزه فرهنگ [که تعدادی از آنها بیان شد] و پیش زمینه آن برای ترویج فساد را مورد بررسی و جلب کنم؛

«لیلا حاتمی» پدیده ای که با فراهم آوردن زمینه توسط دولت ، دست به اقدامی ضد فرهنگی و دینی در خارج از مرز های ایران و در مقابل رسانه های خارجی زد که حتی خودشان به این پیش زمینه ای که برای این چنین افراد فراهم آورده بودند ، اعتراض و انتقاد کردند.

حال باید از خود به دور از هر ظاهر سازی و شعار ، پرسید که ما ؛ آیا اهل کوفه می شویم؟! آیا ما عمار رهبری می توانیم باشیم؟!

امیدوار و خواستار هستیم که دولت ، کمی از خط مشی ای که برای خود در حوزه فرهنگ تعریف و تعیین کرده است را تغییر دهد تا جامعه به آن حالت و صورتی که باید باشد ، برگردد.

 دوستان محترم به گوش باشید چرا که دشمن شمشیر را از رو بسته و شیپور جنگ را چندی پیش نواخته و حجاب و عفاف ایرانی را نشانه رفته است ؛ به امید خدا با چندی از دوستان ، جنبشی را تحت همین امر ؛ در چند روز آینده راه اندازی و رونمایی خواهیم کرد و از تمام دوستان خواستار این هستم که ، هر کس برای خود رسانه باشد.

انتهای پیام/

 

 



برچسب ها :
 

تقويم تاريخ روز 20 خرداد سال 1347 را نشان مي داد که شهيد محمدرضا فرجادي کوشا پاي به عرصه ي گيتي نهاد ، با گذر از دوران کودکي مانند هم سن و سالهاي خود به جهت تحصيل علم و دانش به مدرسه رفت ، در آن روزها بود که در پي تربيت اسلامي در محيط خانواده به سوي مسجد روي آورد و نجواي دلنشين قرآن و فرياد پرصلابت تکبيرش هنوز در ياد و خاطره نمازگزاران مسجد المهدي (عج) محله ي باغ خزانه در منطقه 17 تهران مانده است.

با فرارسيدن پيروزي  انقلاب اسلامي ايران در حالي که هنوز 10 سال بيشتر از عمر خود را پشت سر نگذاشته بود ، ولي سن کم و جسم کوچک اش مانعي در سر راه فعاليتهاي او نبود و همپاي اقشار مختلف ملت ايران ، با تلاشی خستگی ناپذیر در صحنه هاي مورد نیاز نهضت انقلاب اسلامی حضور پيدا مي کرد.

شهید محمدرضا فرجادی کوشا

اين شهيد والامقام علاقه بسياري به شرکت در دعاي پرفيض کميل و نماز عبادي -سياسي جمعه و نماز جماعت داشت و مقيد به شرکت در آن ها بود و در تبليغ فرهنگ انقلاب اسلامي با توزيع کتابها و نشريات فرهنگي -مذهبي نقشي فعال را ايفا مي نمود.

وي که داراي روحي بلند و ايماني راسخ بود بسيار دوست داشت که به جمع با صفاي نيروهاي بسيج ملحق شود و لي سن کم او مانع از اين مي شد که به صورت رسمي به عضويت بسيج در آيد ولي با اين حال در تمامي فعالیت های تاثیر گذار نیروهای انقلابی ، در آن روزگار ایران اسلامی در کنار دوستان و همسنگرانش به تلاش مي پرداخت.

سرانجام در فروردين سال 1360 ، شرايط سني وي براي حضور رسمي در سنگر بسيج مهيا گشت و در سن 13سالگي به آرزوي خود دست يافت و به عضويت بسيج در آمد و ضمن فراگيري آموزشهاي عقيدتي-نظامي در پايگاه مقاومت بسيج مسجد المهدي(عج) ، با داشتن روحيه اي پرتلاش و خستگي ناپذير به عنوان رابط  بين پايگاه بسيج ، سپاه و ديگر نهادهاي انقلابي در زمينه امور تبليغات به فعاليت پرداخت و اين مسئوليت را تا زمان شهادت بي وقفه ادامه داد.

در آن روزگار وي اشتياقي وصف ناشدني براي حضور در جبهه  هاي نبرد حق عليه باطل و دفاع از دين و انقلاب اسلامي داشت که با شهادت  همسنگران بسيجي اش، شهيدان محسن خراساني و محمد غلامي و نيز شهادت داماد خانواده فرجادي ، شهيد حسين فرجادي کوشا ، که يکي از جان برکفان ارتش جمهوري اسلامي ايران در عمليات رمضان بود ، اين شوق دوچندان گشت و ديگر تاب و تحمل  دوري از جبهه و ماندن در شهر را نداشت.

 براي عزيمت به جبهه ها و پيوستن به جمع رزمندگان ، بارها از طريق مراکز مختلف اعزام اقدام کرد و هر با به دليل کمي سن با مخالفت و ممانعت مسئولين مواجه مي شد ، او نيز مانند بسياري از هم سن و سالهاي خودش با دستکاري شناسنامه خود و افزدن دو سال به سنش ، با گريه و خواهش توانست موافقت مسئولين اعزام را به دست آورد و براي کسب آمادگي و گذراندن آموزش هاي لازم براي نبرد با دشمن متجاوز بهمراه ديگر بسيجيان به پادگان غدير اصفهان اعزام شد و در بهمن سال 1361 به خيل عظيم رزمندگان ايران اسلامي در جبهه های غرب کشور پيوست.هنگام حضور در جبهه غرب کشور در ارتفاعات قصر شيرين و در خطوط پدافندي به عنوان بي سيم چي به انجام تکليف در راه نبرد با دشمن و دفاع از انقلاب اسلامي مي پرداخت .

شهيد محمدرضا فرجادي کوشا براي رفتن به جبهه  نذر کرده بود که:

1-دو روز روزه بگيرد2-تعداد1010 بار صلوات بفرستد3-پنج بار تسبيحات حضرت زهرا(س) را بگوید4-مبلغ 100 ریال در راه خدا صدقه بدهد5-به زيارت حضرت عبدالعظيم حسني(ع) در شهرري برود6-مبلغ 50 ریال براي کمک به هزينه هاي حرم، به داخل ضريح حضرت عبدالعظيم (ع)بياندازد.

يکي از نزديکان اين شهيد روايت  مي کند که : وقتي  ايشان براي مرخصي به تهران برگشته بود ، در شبي که مي خواست دوباره به جبهه برگردد، گفت : من مي روم اما ديگر برنخواهم گشت ، به او گفتم چرا محمد ؟ تو بايد برگردي ،او در جواب به من گفت : من خواب ديده ام که شهيد مي شوم و تو نبايد اين راز را فاش کني تا روزي که خبر شهادت من را مي آورند و همين طور هم شد.

او ديگران را به تلاش در جهت ادامه راه شهيدان  توصيه مي کرد و به اطرافيان خود مي گفت: هر موقع شهيدي را ديديد که بر زمين افتاده است ، از خدا بخواهيد که بتوانيم راه آنها را به نحو احسن و با قدمهاي استوار ادامه دهيم . در روزهاي منتهي به شهادت و نزديک شدن به ملاقات با خداي متعال، چهره اش نورانيت خاصي پيدا کرده بود و همسنگرانش ضمن بيان اين مطلب به وي ، سيماي شهادت را در چهره معنوي و نوراي اش  به خوبي حس کرده بودند.

يکي از همرزمان اين شهيد ، در خاطرات خود ، ماجراي  شهادت ايشان را اين گونه بازگو مي کند : وقتي از سنگر بيرون آمد لبخندي به آفتاب زد و زير لب صحبت مي کرد و حرکت لب هايش قابل ديدن بود ، من به او نگاه مي کردم و فکر مي کردم که چه مي گويد و با که صحبت مي کند . او مي گفت امرز چه روز طولاني است ، خورشيد چقدر داغ و سوزان است . لحظاتي گذشت و من با شنيدن صداي انفجار به خود آمدم، گرد و غبار اطراف را فرا گرفته و جايي قابل ديدن نبود ، متوجه نواي يا مهدي(عج)-يا مهدي(عج) وي شدم ، به طرفش دويدم و ديدم که پيکرش بر اثر اصابت ترکش مجروح شده وغرق در خون است ، وي را بغل کردم و شنيدن که آخرين کلمات خود را بر لب داشت ومي گفت: خدايا  شهادت را نصيبم کن  و امام و شهدا را واسطه قرار مي داد و از خدا طلب آمرزش مي کرد و امام را دعا مي کرد و با نداي الله اکبر به محضر خداوند شتافت.

شهید محمدرضا فرجادی کوشا به تاریخ 27 ارديبهشت1362 ، در منطقه ی قصر شیرین در جبهه غرب کشور به فيض عظماي شهادت نائل آمد و به جمع ياران شهيدش ملحق گشت . پیکر مطهرش پس از وداع یاران و همسنگران در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به نشانی قطعه ی 28،ردیف4، شماره ی 7 جای گرفت.

همسنگران بسیجی این شهید والامقام در پایگاه مقاومت بسیج المهدی(عج) در ایام شهادت شهید محمدرضا فرجادی کوشا با استفاده از ذوق و استعداد هنرمندان متعهد در انتقال مفاهیم ارزشی که متاثر از رویدادهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود ، اقدام به طراحی اطلاعیه ای برای فراخوان داوطلبین عضویت در بسیج نمودند که این طرح هنری در عین سادگی در شکل و متن ،با  استفاده از یک تصویر در زمینه ، که رزمنده ای را در حال نبرد و شلیک آرپی جی نشان می دهد و نیز به کار بردن واژگانی مانند: "حزب الله" ، "دانشگاه کربلا" و "مدرک شهادت یا پیروزی" که در آن روزگار مردم با عنایت به سخنان حضرت امام خمینی (ره) پیرامون دفاع مقدس ملت ایران با آن ها آشنا شده بودند، توانست نقشی موثر در حضور پرشور جوانان در سنگر بسیج برای دفاع از اسلام و انقلاب ایفا نماید .        

 

 




برچسب ها :
غرب غریب
خاطرات یک سفر معنوی/۲:

غرب غریب

اینجا همه ی چیزهایی که باید بدانی و ببینی به دنبال تو می آیند.

نگارش:محسن ماهتابی/

احساس خوبی داشتیم،4نفرمان از بچگی با هم بزرگ شدیم.خاطرات پایگاه و مسجد در ذهن ما علامت بی نهایت را نشان می داد.چند ساعت گذشت مسلم خواب بود ومهدی مثل همیشه یک هندزفری توی گوشش بود و مداحی گوش میداد.من هم از جاده ها و از سوژه های خوب فیلم برداری می کردم. مرتضی هم که آنقدر این اسلحه زبان بسته را باز وبست کرده بود،دیگر خودش هم خسته شده بود.

منزل اولمان که برای شام توقف کردیم شهر تاکستان بود.شام تن ماهی بود با آب لیموی فراوان.دوربین عکاسی را به مسلم دادم وگفتم از شام عکس بگیر.معذب بودم نمی دانم چرا؟فقط می دانم که استرس داشتم نمی دانم چرا؟شب به طاق بستان رسیدیم مسجد طاق بستان مارا پذیرا شد دوست حاج علی با سایر رفقایش برای ما جای خواب آماده کرده بودند.برای همه ما.مسجد بزرگی بود جای جای استراحت برای همه زائرین فراهم بود.یکی از دوستان ما که او هم بچه محل ما بود در کرمانشاه بود و آمده بود به فامیل ها سر بزند و وقتی فهمید که ما به کرمانشاه رسیده ایم سریع پیش ما آمد.5نفری رفتیم وطاق بستان را دیدیم.شب بود خیلی معلوم نبود ولی نور پرداری زیبای آثار باستانی چکه ای از آن زیبایی را به ما چشاند.

صبح شد.نمی دانستم که چند کاروان دیگر از تهران قرار است در منطقه مرصاد به ما اضافه شوند.به سمت مرصاد راه افتادیم.چه کوه های بلند قامتی،تیزی قله هاشان و سبزی دامنه هاشان وخنکای هوا،همه چیز را برای ما مانند بهشتی مجسم می کرد که شهدا برای ما فراهم آورده بودند.به منطقه عملیاتی مرصاد رسیدیم جایی که حالا یک یادمان شده به نام یادمان شهدای مرصاد چند شهید هم آنجا دفن شده اند.یکی از راویان برای ما صحبت کرد و از تاریخچه عملیات گفت و.....

حاج علی و دوستش هم کنار هم بودند واصلا باهم حرف نمی زند دیشب که هم دیگر رادیدند فقط با هم سلام علیک کردند و هم دیگر را محکم در آغوش گرفتند.معلوم بود دوستش آدم با تجربه ای بود نامش را فراموش کردم ولی قیافه اش مانند روز برایم روشن است.

بعد از راوی گری و قرائت فاتحه برای شهدای مرصاد پیش او رفتم تا بلکه از زبانش چیزی بیرون بکشم ولی خندید وگفت برو و دنبال هیچ چیز نباش اینجا همه ی چیزهایی که باید بدانی و ببینی به دنبال تو می آیند.باور کنید همین حرف ها  را زد.

پیش مادرم رفتم تا حالش را بپرسم پیر زنی رادیدم که قیافه اش برایم خیلی آشنا بود.در کاروان ما نبود ولی انگار چند با اورا دیده بودم.از مرصاد تا منزل بعدی خیلی با خودم کلنجار رفتم ولی نشد که بفهمم این پیر زن کیست؟

اتوبوس ما یک ضبط سی دی خور داشت که به تلوزیون وصل بود و در آن مداحی نگاه می کردیم.در آن سال ایام فاطمیه در اوایل اردیبهشت بود یعنی زمانی که ما راهی نور شده بودیم.

مرتضی بلند شد و یک سی دی از خاک سپاری شهدای گمنام را برای ما گذاشت.نمی دانم چند بار این مستند رادیده بودم فقط می دانم آنقدر این سی دی را تماشا کرده بودم که تمام دیالوگ های آن را حفظ بودم.آقا از سومار شهید نیو وردید........نه مادر از سومار شهید نداریم....گریه های پیر زن....پسرم الان می رم خونه مامان.......الان می رم خونه ......گزارش گر مستند ...مادر دنبال پسرتون اومدید.......پیر زن آره مفقود الاثره توسومار .......این ها گوشه ای از دیالگ های این مستند بود تا آمدم به مرتضی بگویم که سی دی را نگذار سی دی پخش شد پیر زنی که من او را در مرصاد میان زائرین دیدم همان مادر شهید گمنامی بود که در فیلم مستند نشانش می داد.بله مادر شهید بهروز صبوری.

بله شهدا اگر معادله ای را به انسان می دهند بی هیچ تردیدی جواب را هم می دهند.

ادمه دارد.........




برچسب ها :

 

به گزارش بسیج پرس؛ در آستانه برگزاری سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیامی خطاب به این رویداد بین المللی تاکید کرد: امروز سینمای مقاومت در مقابل لشکر انبوه خفاشان شب پرست هالیوود، اسکار، کَن و امثال آن بایستد که جملگی حامی طراز اول و توجیه گر جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی هستند.جشنواره مقاومت در مقابل لشکر خفاشان شب پرست هالیوود، اسکار و کَن بایستد

متن کامل پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین خطاب به جشنواره بین المللی فیلم مقاومت به این شرح است:

" بسم الله الرحمن الرحیم "

سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در حالی برگزار می شود که جهان محو شکوه و عظمت مقاومتی است که فرزندان اسلام در غزه آفریدند. این هفتمین پیروزی معجزه آسای پابرهنگان بر استکبار و زورگویان تا بن دندان مسلح و مجهز به پیشرفته ترین سلاح های ضدانسانی بود که نسل ما به خود دیده. پیروزی خون بر شمشیر در انقلاب اسلامی ایران سرآغاز زنجیره این فتوحات بزرگ بود، سپس فتح درخشان مردم مسلمان افغانستان مقابل ارتش متجاوز سرخ شوروی؛ پیروزی بی نظیر ملت مومن ایران در مقابل همه ابرقدرت های شرقی و غربی در دفاع مقدس؛ دو بار غلبه مقاومت حزب ا... لبنان در مقابل صهیونیست ها و سه پیروزی چشمگیر مردم محاصره شده غزه، اتمام حجت برای تمام بشر بودکه اگر ملتی اندک با دست های خالی در یک سرزمین کوچک بعد از ده سال محاصره و تحریم کامل می تواند اینگونه سرافرازانه از حق خود دفاع کند و بر دشمنان فائق آید، تکلیف بر دیگران روشن است و هیچ عذر و بهانه ای برای سازش و کوتاه آمدن در مقابل مستکبران باقی نمی ماند.

ولی نکته محل تأمل بهای سنگینی است که مقاومت می پردازد.

امروز خشن ترین دشمن بشریت یعنی لیبرال دموکراسی و کاپیتالیسم غربی با پنهان کردن چهره جنایتکار خود زیر نقاب حقوق بشر، آزادی، جریان اصلاحات، دموکراسی و... می کوشد راه را برای تجاوز و غارت ملت ها هموار کند. این رسالت هنرمندان است که جوانمردانه و متعهدانه به میدان آیند و پرده تزویر جهانخواران را کنار زنند و با رسوا نمودن آنان عرصه را برایشان تنگ کنند. به ویژه هنرمندان عرصه سینما که امروز نه تنها یک هنر بلکه یک رسانه مهم و اثرگذار است.

اما متاسفانه هنر و سینمای مسحور جایزه های رنگارنگ شیاطین کجا توانسته است خود را از چنگ غارتگران برهاند. همین خلاء موجب گردید که نیروهای مقاومت برای پرده کشیدن از این چهره مزورانه  استکبار جهانی بهایی همچون قربانی شدن بیش از پانصد کودک معصوم را بپردازند.

این شرایط بار مسئولیت پیشتازان هنر مقاومت را به مراتب سنگین تر می کند. امروز انتظار از سینمای مقاومت این است که فریادرس کودکان معصوم و شهید غزه باشد؛ با تصویرگری لب های تفتیده مادران روزه داری که فرزندانشان مظلومانه به خون غلطیدند، ظالمان را رسوا کند.
سینمای مقاومت باید بتواند با ترسیم خفت و خواری ارتش ترسوی رژیم فاسد صهیونیستی و پوشالی بودن قدرت استکبار، روحیه را به مستضعفان دربند برگرداند.

انتظار این است که سینمای مقاومت آیینه تمام نمایی باشد از صلابت مردانی که در مواجهه با حجم انبوه پیچیده ترین سلاح ها، مرگ را به بازی گرفتند و چون صخره های مستحکم با دستان خالی مجهزترین ارتش جهان را زمینگیر نمودند.

سینمای مقاومت باید بتواند توطئه تفرقه افکنانه آمریکای جهانخوار و انگلیس خبیث را در راه اندازی گروههای تروریستی تفرقه افکن و خشن که مشوه کردن چهره  اسلام را هدف قرارداده اند، خنثی کند و وحدت جبهه آزادیخواهان را تحکیم بخشد.

سینمای مقاومت باید بتواند رمز موفقیت پیروزی انقلاب اسلامی ایران و جریانات همگرای مقاومت و کیمیای رهبری ولایت را تبیین کند و تفاوت آن را با جبهه های ناآرام و آشفته خالی از نور ولایت مقایسه کند.

امروز سینمای مقاومت در مقابل لشکر انبوه خفاشان شب پرست هالیوود، اسکار، کَن و امثال آن بایستد که جملگی حامی طراز اول و توجیه گر جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی هستند.

چشم آزادیخواهان و مستضعفان به هنر مقاومت دوخته است. از خدا می خواهم این جشنواره را نقطه شروعی برای تحقق این آرمانها و انتظارات قرار دهد. و همانگونه که رزمندگان جبهه های میدان نبرد با کمترین امکانات بر دشمن تا بن دندان مسلح غلبه کردند، هنرمندان مقاومت نیز بتوانند بر انبوه جبهه اشرار غلبه نمایند.

"و ما النصر الا من عندالله العزیز الحکیم"

سیزدهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی در گستره «سینمای ایران» و «سینمای بین­الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران،  نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می شود.




برچسب ها :

گروه فرهنگی پايگاه شهيد ابراهيمي؛ این هفته شما را به دریافت بسته فرهنگی شاخص توصیه می کنیم! اما از آن مهمتر آن است که مربیان محترم و سرگروه های عزیز شجره طیبه صالحین به انتشار محتوای این بسته در تابلوی اعلانات مساجد اهتمام ورزند.



باز هم مثل هفته گذشته در صورت امکان پس از دریافت این بسته، در بخش نظرات نام شهر و مسجدی که این تصاویر و محتوای مربوط به آن منتشر و در تابلوی اعلانات آن نصب میشود را نام ببرید.



در ضمن ما نیز از زحمات شما به جهت انتشار بسته های هفتگی شاخص در هفته های گذشته و همچنین نظرات سازنده و دلگرم کننده تان بینهایت سپاسگزاریم.



بخشی از تصاویر موجود در بسته این هفته در زیر نمایش داده شده است. برای مشاهده و دریافت تمام محتوای این هفته به همراه بسته کامل طرح های گرافیکی هفته "سوم شهریورماه" بر روی تصویر "دریافت فایل" کلیک نمایید.



در ضمن ما را از نظرات سازنده خود بهره مند سازید.

 

 
  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 




برچسب ها :

a

سردار نجات که از سال ۷۹ تا ۸۹ مسئولیت مستقیم حفاظت از رهبرمعظم انقلاب را برعهده داشتند در بیان خاطرات خود به خاطره ای از سفر به زابل سخن میگوید که بسیار برایش شیرین است :

                                                                                                                                                       

یک مرتبه به زابل رفته بودیم و «آقا» علاوه بر دیدارهای معمولی، یک دیدار هم با خانواده شهدا داشتند.

معمولا در دیدار با خانواده شهدا، تعداد خانم‌ها بیشتر است. برای همین وقتی قسمت خانم‌ها پرشده بود، قسمت آقایان هنوز چند جای خالی داشت.                                                                                                                                                    

من در حیاط راه می‌رفتم که می‌دیدم یک پیرزنی سرگردان آنجا ایستاده است. به او گفتم چرا اینجا ایستادی؟ گفت آمده‌ام‌ «آقا» را ببینم ولی نمی‌شود چون جا نیست و من در حیاط مانده‌ام.

به او گفتم همراه من بیا و چون پیرزن بود، او را به قسمت آقایان بردم و گفتم این هم «آقا»! اینجا بنشین و هر وقت خواستی برو. بعد ایستادم از دور او را نگاه کردم.

دیدم مانند کسی که در مقابل یک امامزاده ایستاده شروع به صحبت کرد و ۱۰ دقیقه این حالت طول کشید و بعد گفت کار من تمام شد، می‌خواهم بروم.

آن شب «آقا» فرمودند که قصد دارند به منزل چند شهید هم سرکشی کنند. یک کوچه‌‌ای انتخاب می‌شد و در آن کوچه به منزل چند شهید می‌رفتند.

جلوی یکی از خانه‌ها که رسیدیم، پیرزنی با چادر نماز در را باز کرد و شعری خواند با این مضمون که «خوش آمدی و خوشم آمد از آمدنت…» بعد به «آقا» گفت با آمدنتان روحم را شاد کردید. من امروز برای دیدن شما آمده بودم، اما چون جا نبود، در حیاط ماندم تا اینکه یکی از محافظ‌های شما مرا به داخل آورد. بعد گفت فکر نمی‌کردم شما یک روزی به منزل ما بیایید.

منزل این پیرزن یک خانه کوچک با ۲ اتاق بود که یک اتاق را به یکی از خانم‌های همسایه که شوهرش فوت کرده بود، داده بود.

یک آقایی هم آنجا حضور داشت. حضرت آقا فرمودند ایشان کیست؟ پیرزن گفت پسرم است.

«آقا» سؤال کردند شغلشان چیست و او جواب داد استاد دانشگاه هستم.

فرزند دیگر این پیرزن شهید شده بود و فرزند دیگرش هم اگر اشتباه نکنم پزشک بود.

بعد هر چه آقا گفت که شما چه نیازی دارید، پیرزن جواب داد هیچ! فقط دلم می‌خواست شما را ببینم که دیدم. اگر امشب بمیرم، به همه آرزوهایم رسیده‌ام.

«آقا» رو کردند به ما و گفتند استغناء طبع را ببینید؛ با این وضع زندگی و با اینکه مادر یک شهید است، هیچ توقعی از نظام ندارد. اینها سرمایه واقعی کشور هستند.

منبع : فارس

 



برچسب ها :

 

 

 

 توضیح: برای اجرای نسخه های آندروید، باید نرم افزار Adobe Air روی گوشی همراه شما نصب باشد. می توانید از این لینک دانلود نمایید.

Adobe Air Android_4.x

Adobe Air Android_2.x.And 3.x

 

 

نسخه آندروید نرم افزار شهید دکتر حسن آیت، از شهدای مجلس شورای اسلامی:

ayat_2

 

 

نسخه آندروید نرم افزار شهید عباس بابائی، از شهدای نیرو هوایی ارتش:

babaee_2

 

 

نسخه آندروید نرم افزار شهید عباس دوران، از شهدای نیرو هوایی ارتش:

doran_4

 

 

نسخه iOS نرم افزار شهید علیرضا ماهینی(مالک اشتر دوران):

mahini_2

 

 

نسخه آندروید نرم افزار شهید علیرضا ماهینی(مالک اشتر دوران):

mahini_2

 

 

نسخه iOS نرم افزار شهید احمد کاظمی:

main_stage

 

 

نسخه آندروید نرم افزار شهید احمد کاظمی:

main_stage

 

نسخه آندروید نرم افزار شهدای تسخیر لانه جاسوسی:

taskhir_0

 

 

توضیح: التماس دعا و شهادت در راه حق را داریم.

 

 

نسخه آندروید نرم افزار بسیجی جهادگر حسین مومنی:

jahadi1

 

توضیح: حسین مومنی معروف به حسین جهادی در سانحه رانندگی در هنگام بازگشت به تهران، جهت تامین بودجه اردوی جهادی دانشگاه، تصادف می کنند و به سوی لقای پروردگار خویش می شتابد.

 

نرم افزار شهید حسن تهرانی مقدم:

 

tehranimoghadam

توضیح:به دلیل بالا بردن حجم نرم افزار، مستندهای صدا و سیما و تصاویر این شهید بزرگوار را نمی توان در فایل اصلی قرار داد. انشاالله فایل ها را روی هاست، جهت دانلود قرار می دهم. التماس دعا دارم.

 

نسخه آندروید نرم افزار شهید حسن تهرانی مقدم:

moghadam_mobile

توضیح: این نسخه فقط شامل متن می باشد و به دلیل حجم بالای متون، لود آن طول می کشد.

 

 

نرم افزار شهدای یگان ویژه صابرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

 

saberin

نسخه آندروید نرم افزار شهدای یگان ویژه صابرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

saberin_mobile

 

 

 




برچسب ها :

سردار نقدي در جمع فرماندهان بسيج سمنان: ظلمهاى آمريكا در جنايات غزه گريبان آمريكا را در فرگوسن گرفته و به اين سادگى رها نخواهد كرد.

 

خبرگزاری بسیچ-گروه جهاد و مقاومت: سردار نقدي در جمع فرماندهان حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت استان سمنان در اردوگاه ولايت شهميرزاد، به نا آرامي هاي گسترده در آمريكا اشاره كرد و گفت: آنچه در آمريكا مي گذرد، صرفا اعتراض به كشته شدن يك سياه پوست در يك نقطه آمريكا نيست، چنين حادثه اي نمي تواند مردم دويست شهر را برانگيزد و به خيابان ها بكشد؛ اعتراضات دامنه دار و تداوم آن در صدها شهر، گوياي عمق جنايات نژاد پرستانه رژيم آمريكاست.



رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به ديكتاتوري رسانه اي آمريكايي صهيونيستي در جهان تشريح كرد: رژيم آمريكا با در اختيار داشتن بخش اعظم رسانه هاي خبري اصلي جهان سانسور سنگيني اعمال مي كند و متاسفانه ما هم از لحاظ بازتاب اخبار داخلي آمريكا به رسانه هاي بزرگ استكباري وابسته ايم و به منابع كوچك و مستقل اعتنا نمي كنيم.



جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج رفتار دستگاه حاكمه آمريكا را نژاد پرستانه خواند و تاكيد كرد: رفتار نژاد پرستانه ي آمريكا با سياه پوستان و اسپانيايي تبارها كه جمعا ۳۵ درصد جامعه آمريكا را تشكيل مي دهند بسيار خشن و غير انساني است و اين واكنش هاي دامنه دار از عمق خشونت هاي اين رژيم حكايت مي كند.



وي با بيان آمار تركيب جمعيت زندانيان در آمريكا ادامه داد: بيشتر از ۴۰ درصد از زندانيان آمريكايي سياه پوست هستند در حالي كه جمعيت آنها ۱۳ درصد جمعيت آمريكاست، يعني ميزان زندانيان سياه پوست به نسبت كل جمعيتشان سه برابر بيشتر از حد اعتدال است.



رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به آمار بالاي قتل سياه پوستان باسلاح گرم تصريح كرد: به طور متوسط در هر  بيست و هشت ساعت، یک سياه پوست در آمریکا به ضرب گلوله كشته مي شود.



وي در خصوص برخورد تبعيض آميز رژيم آمريكا در رسيدگي به جرم پليس قاتل فرد سياه پوست افزود: رژيم آمريكا از سرعت بخشيدن به محاكمه افسر پليس كه ظلم آشكاري را در حق سياه پوستان رواداشته، سر باز مي زند؛ اينها علائمي است كه نشان مي دهد اعتراضات مردم به چنين رژيمي پايان نخواهد يافت.



در انتها سردار نقدي ظلم بزرگ آمريكا در جريان واقعه فرگوسن و حمايت همه جانبه از جنايات رژيم كودك كش صهيونيستي كه عليه مردم بي دفاع به ويژه كودكان شهيد غزه روا داشته را به هم مرتبط دانست و تاكيد كرد: اين ظلم ها كه نماد بزرگ خود را در حمايت مستقيم و دخالت در كودك كشي غزه ديديم گريبان آمريكا را گرفته و رها نخواهد كرد.




برچسب ها :

آقا سلام مركز توانبخشي جانبازان كجاست؟(همين جاكه فلج ها ورواني ها رو نگه ميدارن؟انتهاي همين كوچه است....)

شوكه شدم وقتي شنيدم....

داخل كه مي روي قسمت اعصاب وروان،احساس ميكني هنوز ابر آتش تير وگلوله روي سرت است...

هنوز هر سه ثانيه يكي از روي تخت خيز مي پرد....

هنوز يكي را مي بيني بالباس لجني دارد سينه خيز روي زمين مي رود تا مين ها را خنثي كند.....

آقا اسماعيل تلفن آسايشگاه را سفت چسبيده بود و فرياد مي زد پس نيروها كجا هستن؟؟بچه ها قيچي شدند....

محمد آقا را مي بينم كه دارد دمپايي سفيد بچه ها را واكس سياه مي زند.....

انگار زمان جنگ كفاش جبهه بوده......

وارد سالن آسايشگاه كه مي شوي يكي دوان دوان سمتت مي آيد وحال امام خميني(ره)را ازت مي پرسد......

مي گويد سلامش را به امام برسانم بگويم بچه ها ايستاده اند........

اينجا هنوز بوي كربلا 5 مياد..........

با گريه خارج ميشوم از آسايشگاه وبه هياهوي شهر باز مي گردم.........

يكي جلوي درب آسايشگاه تيكه مي اندازد كه آقا سمهيه بنزين ات را گرفتي؟؟؟؟؟؟

شادي روح وآرامش حال همه جانبازاي موج گرفته كه موج گرفتشون تايك سري موج سواري كنن صلوات....




برچسب ها :

آپلود عکس

آپلود عکس

 

آپلود عکس

 

آپلود عکس

 

لطفا به ادامه مطلب مراجعه كنيد.




برچسب ها :
 
 

رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور: باید مراقب توطئه دشمن باشیم تا توجه ما را به آدرس اشتباه معطوف نکند، سلاح هسته‌ایی هیاهوی دشمن برای غفلت ما از مباحث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج مساجد و محلات، سردار حسین بهشتی، رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور، امروز(30 مرداد) در همایش روز جهانی مسجد و تکریم از خادمان طرح تلاوت نور در سالن وارش مجتمع خاتم الانبیاء(صل الله علیه و اله) استان گیلان ، با تاکید بر توسعه فرهنگی دینی، علوی و فاطمی در جامعه به ویژه در قشر جوان گفت: دفاع مقدس یک خاکریز مشخص و سلاح مشخص برای مبارزه داشت اما امروزه در تهاجم فرهنگی مرزها مشخص نیست و دشمن به خانه، مدرسه و محله‌ها نفوذ کرده است.
وی با بیان اینکه مقابله با دشمن نیازمند استفاده از ظرفیت مساجد است، افزود: سلاح ما در این جنگ ابزار اعتقادی، سیره پیامبر و قرآن و عترت است.
بهشتی ادامه داد: باید بپذیریم که توسعه فرهنگ اسلامی تنها توسط دستگاه‌ها محقق نمی‌شود بلکه مسجد نهاد مردمی و خودجوش است که در محله‌ها تاثیرگذار است.
گسترش انقلاب اسلامی در جهان در گرو حفاظت از مساجد است وی با بیان اینکه گسترش انقلاب اسلامی در جهان در گرو حفاظت از مساجد است، تاکید کرد: باید دغدغه‌های مسئولان فرهنگی تبدیل به یک خروجی و تلاش سازمان یافته شود.
رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور با اشاره به تلاش دشمن در مقابله با تشیع تصریح کرد: تلاش دشمن فروکشیدن پرچم تشیع در ایران اسلامی است و این پرچم تا زمانیکه مساجد با حضور پرشور و مستمر آحاد جامعه در میدان حضور داشته باشند میسر نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه باید جوانان و دغدغه‌های آنان را بشناسیم افزود: لایه‌های اجتماعی و اقشار با هم تفاوت دارند و اگر مخاطب خود را به خوبی نشناخته و با نیازمندی‌هایش آشنا نباشیم سرمایه گذاری ما قطعا اثر بخش نخواهد بود. سلاح اصلی ملت ایران مساجد هستند
سردار بهشتی بابیان اینکه بخش اعظم فعالیت بسیج بر جوانان است که بازوی خوبی برای ائمه جماعات در مساجد هستند، اذعان کرد: باید مراقب توطئه دشمن باشیم تا توجه ما را به آدرس اشتباه معطوف نکند، سلاح هسته‌ایی هیاهوی دشمن برای غفلت ما از مباحث فرهنگی است.
وی اضافه کرد: سلاح اصلی ملت ایران مساجد هستند و باید با تمرکز بیشتری برانجام فعالیت‌های فرهنگی در مساجد اقدام کنیم.
رییس سازمان بسیج مساجد و محلات کشور، با بیان اینکه نیازمند آموزش و مهارت هستیم، تصریح کرد: ما امروز در جهان قدرتمند هستیم اما این راهبرد نیست بلکه ابزاری است که باید در اختیار فرد مومن قرار گیرد و سلاح ما تفکر اسلامی است که در جنگ و برخورد با اسرای عراقی آن را ثابت کردیم.
وی تصریح کرد: باید در جای جای این جنگ فرهنگی، اخلاق اسلامی را نشر دهیم تا جوانان ما با بزرگان خود با تکریم رفتار کنند و جای تاسف است که به خاطر اختلاف سلایق در محله‌های پرشور مردم از مسجد دور شوند. بهشتی با بیان اینکه جبهه اصلی ما تقویت مساجد و پایگاه‌های مقاومت است، تاکید کرد: کارشناسان آمریکایی اعتراف کردند که برای مقابله با تفکر اسلامی تشیع و ایرانی هزینه‌های بسیار کرده و برنامه ریزی‌ها می‌کنند اما در ایامی مانند شب‌های قدر، محرم و صفر و تاسوعا و عاشورا تمام رشته‌های ما پنبه می‌شود و این نشان دهنده این ظرفیت است و ما باید از این ظرفیت که دشمن را بهت زده کرده با خدمات رسانی به مردم نهایت بهره را ببریم.
در ادامه این مراسم از 20 نفر از فرماندهان پایگاه‌های محلات، قاریان و تالیان طرح تلاوت نور تجلیل شد.




برچسب ها :